Valoració Grupal
Desprès d'haver realitzat aquest treball, i front a la qüestió que se'ns deriva d'aquest: ¿ Si es veuen reflexats els objectius que persegueix la competència digital, en els continguts i criteris d'avaluació de les diferents àrees ( Reial Decret 111/2007) ?, hem arribat a la conclusió que tot i que cal reconèixer que són presents les NTIC en les diferents àrees de l'educació primària, no s'assoleixen tots els objectius que proposa la competència digital, es a dir, les noves tecnologies cada vegada són més presents en l'educació d'una manera teòrica, però que en realitat, en la pràctica no es compleixen, ja que molts dels professors i agents educatius, no es renoven ni es comprometen amb l'entorn tecnològic, de tal manera que no es preocupen de aplicar i ensenyar les noves tecnologies en l'aula.
Des del nostre punt de vista, es important tenir en compte la necessitat de adaptar les noves tecnologies e inserir-les en el context escolar, ja que la escola es una organització educativa que ha de contestar i adaptar-se a les noves i constants necessitats que apareixen en la societat, així doncs escola i societat han de caminar de la mà per a formar individus complets i capaços d'adaptar-se a la societat i el món actual en el cual viuen, i per tant, d'açí emergeix la necessitat de la introducció per part dels docents de tot un món tecnologic que envolta i sustenta la societat actual.
Pel que fa, per tant, a la introducció de les NTIC a l'escola proposem que seria interessant emprar diversos recursos com per exemple en les diferents àrees sería interessant a més del ja proposat pel Reial Decret d'ensenyar al alumne/a la búsqueda de informació i tractament de programes informàtics, podria proposar-se també l'elaboració per part de l'alumne del propi material a treballar en classe mitjançant les noves tecnologíes, així com també utilitzar els diferents recursos que s'hi troben inmersos en les noves tecnologíes i en internet per treballar i aprendre les diferents materies, per exemple proposar que mitjançant la utilització d'un programa com el Flickr, fer que els alumnes elaboren una geolocalització on creen un mapa del seu entorn mitjançant les fotografies de la seua flora, fauna, edificis històrics,etc.
Finalment sols els ens queda defensar novament la importància d'un canvi en el panorama educatiu i docent, per propulsar les noves tecnologies, de tal manera que la escola siga una iguladora de les possibilitats de les noves tecnologies, i per tant no suposen un motiu de desigualtat social, cultural, tecnològica i cognitiva entre els alumnes. Les noves tecnologies deuen estar al abast de tots els membres de la societat i en especial de tots aquells que conformen el sistema educatiu tant alumnes com docents.
CONCLUSIÓ PERSONAL
Partint d'aquesta valoració grupal i ja a nivell més personal, pense que desprès d'aquest treball queda concient la vissió d'una educació primària en la qual les NIIC juguen un paper important i fundamental a nivell teòric i reglamentat, no obstant desprès la aplicació en la pràctica queda reduïda, si no més bé limitada pel escàs suport que econòmicament i a nivell estatal es dona tant a l'organització escolar, com al suport de qualsevol nova iniciativa en l'àmbit educatiu que s'allunye dels tradicionals llibres, tal i com es el cas de les noves tecnologíes, i no sols escàs suport des de nivell més bé polític sino que molt del personal docent no es mostra dispost a deixar la batuta de mestre d'orquesta per impulsar als nens a un món tecnologic en el que siguen somiadors i constructors de les seues propies expèriencies.
Un altre factor de extremada importància que crec que deuria de nombrar resaltar en mayúscules és el fet de que lluny d'eganyar-nos nosaltres mateixos hem de ser conscients que tot i que les noves tecnologíes mitjançant internet consegueixen fer del món un lloc sense distàncies, creen una distància preocupant entre les persones, una distància social, ja que a nivell econòmic no tots gaudeixen de les mateixes possibilitats i recursos, i per accedir a les noves tecnologíes l'economia es un facilitador de gran importància, un mp4, un GPS, etc..., són aparells i la seua compra costa un nombre determinat de diners, en aquest punt, es obi que crea una distància social i per tant una diferencia de possibilitats entree els individus, es en aquest punt on aparèix l'escola, es necessàri que l'escola aposte per les noves tecnologíes i iguale les possibilitats de tots els individus respecte a la utilització i conèixement de les NTIC.
Així doncs, si bé es cert que pareix que fem un pas endavant cap al món tecnologic, utilitzant les posibilitats que ens proporcione i els recursos dels cuals disposa, també es cert, que es una utopia pensar que hem arribat on voliem, ja que falta molta motivació, esforç i progrès per davant, i sobretot tenint en compte la duresa que plantejen les noves tecnologies al aula, ja que per a molts profesors sense motivació ni ganes de viure noves experiencies i millorar-se els obliga a una contant autoformació i contant treball.
Així doncs preguntar-se perquè encara no s'ha arribat a incorporar en la realitat les NTIC a l'aula, suposa preguntar-se: ¿ Es per la falta de suport econòmic?; ¿ Per una mala formació dels docents, o falta de ganes de ser-ho?, ¿ O es per tot un poc?.
No hay comentarios:
Publicar un comentario